١٣٩٩/١٠/١٩

حفظ سلامت قامتی

این آموزش شامل دو قسمت است که فیلم و توضیحات هر بخش را برای شما قرار داده ایم .

 

قسمت اول : پیشگیری از آسیب به ستون فقرات حین فعالیت های روزانه  و توجه به نحوه صحیح نشست و برخاست.
 
 

حرکات کششی تقویت کننده عضلات دست ها، گردن و کمربند شانه ای

این حرکات  برای تغییر وضعیت جسمانی دانش آموزان در زمان استراحت، بین مطالعه و انجام تکالیف جهت رفع خستگی ناشی از پشت میز نشینی و بهبود انعطاف پذیری جسمانی توصیه می شود.                                                                                                                       

 

 

توجه: در صورت داشتن عارضه جسمانی خاص یا سابقه ی شکستگی، آسیب در ناحیه  مفاصل و عضلات قبل از انجام هر حرکتی با پزشک معالج خود  مشورت کنید.

حرکات را با در جا زدن شروع کنید، حین انجام حرکات به آستانه درد و بی تابی نرسید و به توان جسمانی خود توجه کنید.  تعداد و مکث در حرکات را به تدریج و با تقویت عضلات افزایش دهید. از شتابزدگی در حین انجام حرکات اجتناب کنید.

 
نظرات